Korzyści z jedzenia spiruliny

Spirulina to alga z rodziny sinic, wyróżniająca się bardzo wysoką zawartością rozpuszczalnych w tłuszczach witamin A, D, E, K oraz witamin z grupy B. Zawiera wysokie stężenie flawonoidów – roślinnych barwników i przeciwutleniaczy, a także wiele cennych dla organizmu mikroelementów, takich jak mangan, cynk, miedź, selen oraz łatwo przyswajalne żelazo. Spirulina zawiera najwięcej żelaza ze wszystkich znanych roślinnych źródeł tego mikroskładnika. Spirulina składniki odżywcze kumuluje w zaskakującej ilości, dzięki czemu na przestrzeni kilku ostatnich lat, zaskarbiła sobie uznanie wielu entuzjastów zdrowego odżywiania.

Spirulina – Superfood dzisiejszych czasów

Występuje w formie łatwych do połknięcia tabletek oraz jako ciemnozielony proszek, dodawany do napojów, soków, jogurtów, koktajli i smoothies. Sproszkowana spirulina zawdzięcza swój niepowtarzalny kolor połączeniu chlorofilu oraz fikocyjaniny – ciemnoniebieskiego barwnika, który odpowiada m. in. za wysoką zawartość antyoksydantów. Fikocyjanina ma działanie oczyszczające, dzięki czemu umożliwia wydalenie z organizmu toksyn. Ponadto, fikocyjanina pomaga w utrzymaniu prawidłowej pracy układu krwionośnego, co czyni ją suplementem mogącym pomóc wielu osobom zmagającym się z problemami tej natury. Zawarty w spirulinie chlorofil jest niezbędny do zaistnienia procesu fotosyntezy. Może mieć działanie bakteriobójcze i przeciwzapalne oraz wpływać na układ wydalniczy, a także wspomagać oczyszczanie krwi i limfy. Chlorofil wykazuje pozytywne oddziaływanie na funkcjonowanie układu immunologicznego, wspomagając odporność. Dodatkowo, spirulina wykazuje działanie osłonowe, wspomagając ochronę i regenerację ściany żołądka. Pomaga regulować procesy trawienne, wspiera odbudowę flory bakteryjnej w jelitach; może również odkwasić organizm, przywracając mu równowagę zasadową.

Spirulina właściwości swoje zawdzięcza również zawartości nasyconych i nienasyconych kwasów tłuszczowych. Kwas gamma-linolenowy (GLA) wspomaga swoim działaniem procesy trawienne oraz może wykazać zdolności redukowania problemów z zatokami, przeciwdziałając obrzękowi i działając przeciwzapalnie. Z kolei sprzężony kwas linolowy (CLA) to substancja, ceniona powszechnie za działanie wspomagające utratę nadprogramowej masy ciała. Wspiera redukcję tkanki tłuszczowej, a zarazem budowę mięśni. Tym jednak, co zapewnia spirulinie miano “zielonego mięsa”, jest bardzo wysoka zawartość białka. Stugramowa porcja sproszkowanej spiruliny składa się w przeszło 60% z pełnowartościowego białka. Zawiera ono cenne aminokwasy, a w tym także i te egzogenne – niezbędne człowiekowi i pozyskiwane z pożywienia. Na wspomaganie organizmu spiruliną powinny uważać jednak osoby zażywające leki regulujące krzepliwość krwi.

Produkty zawierające spirulinę znajdziecie: https://biogo.pl/pl/c/Spirulina-i-Chlorella/1341