Jakie suplementy warto brać?

Suplementy diety i odżywki nie zastąpią dobrej, zbilansowanej diety, ani treningu, lecz z mogą
nam pomóc w osiągnięciu wymarzonej formy. W artykule przyjrzymy się suplementom, które
warto wybrać i wprowadzić do swojego codziennego rytuału dbania o swoje ciało i zdrowie.
Odróżnić „ziarno od plew” – czyli sprawdź, co hurtownia suplementów ma dla Ciebie dobrego
Hurtownia odżywek i suplementów ma wypełnione półki różnego typu specyfikami, jednak
prawda jest taka, że nie wszystkie z nich są potrzebne nam do budowania masy mięśniowej lub
utraty tkanki tłuszczowej. Zamiast kupować wszystkie produkty, które ma ona do zaoferowania,
lepiej jest na początku określić swoje cele i sprawdzić, które suplementy mogą nam pomóc w ich
osiągnięciu.
Zacznij od kreatyny
Każdy dystrybutor odżywek powie Ci, że to właśnie od tego produktu powinieneś/aś zacząć. Jest
to jedna z najlepiej przebadanych substancji na rynku o potwierdzonej klinicznie skuteczności.
Suplementacja kreatyną będzie dobrym pomysłem zarówno dla osób, które chcą zwiększyć
swoją siłę, jak i tych, które pracują nad wytrzymałością. Cykle kreatynowe stosuje się zazwyczaj
w okresie przygotowań do zawodów, aby zwiększyć ilość przekaźników ATP, które odpowiadają
za podniesienie wytrzymałości mięśniowej i tym samym zwiększenie naszej sprawności.
Stosując kreatynie dość szybko zaobserwujesz, że możesz podnosić więcej i biegać szybciej.
Zwłaszcza, jeśli jesteś osobą, która nie je zbyt dużo mięsa.
Pamiętaj jednak, że cykle kreatynowe najlepiej jest przeprowadzać pod kontrolą dietetyka, gdyż
zbyt duża ilość tego specyfiku może doprowadzić do niepożądanych reakcji. Warto również
zachować rozsądek przy częstotliwości cykli kreatynowych.
Kompleksy witamin i minerałów
Kolejnym fajnym suplementem diety będą wszelkiego rodzaju kompleksy
witaminowo-minerałowe. Na rynku znajdziemy ich całkiem sporo. Będziemy mieli zatem z czego
wybierać. Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na suplementację witaminą D (zwłaszcza w
okresie jesienno-zimowym), witaminą K, a także żelazem – jeśli mamy trudności z zaspokojeniem
jego zapotrzebowania w posiłkach. Z tym ostatnim szczególne trudności mają panie, które
zazwyczaj jadają mniej mięsa. Żelazo odpowiada za jakość krwinek czerwonych i pośrednio
transport tlenu. Bez jego odpowiedniego poziomu trudno mówić o biciu własnych rekordów i
zwyżce formy.
Kwasy tłuszczowe
Ostatnim, ale niemniej ważnym suplementem, będą kwasy tłuszczowe. O ich suplementacji
powinny pomyśleć osoby, które nie przepadają za spożywaniem ryb. Omega-3 jest kwasem, który
jest ważny nie tylko dla urody, ale również prawidłowej regeneracji potreningowej.

Zapraszamy: www.paker.fit